
Revisant la informació de l'aplicació que fa referència a Caldes, veiem que no hi ha gaire disponibilitat d'ubicacions lliures. La lectura pot ser diversa: Els recursos s'estan fent servir al màxim, i això és sempre positiu, però per altra banda no hi ha possibilitat d'expansió, tant per les empreses que actualment ja tenen seu a Caldes, com per aquelles empreses noves o que es puguin plantejar establir-se al nostre municipi.
Esperar que grans indústries intensives en mà d'obra capaces de generar suficients llocs de treball s'estableixin a Caldes no és realista. No vull dir que no pugui passar però, primer, no tenim ubicació suficient, segon, les indústries intensives en mà d'obra s'estan deslocalitzant, i per últim, hauríem de replantejar el model industrial de Caldes, el model urbanístic i, en definitiva, el model de poble. En aquest sentit el Pla Horitzó 2025 ja feia esment de diversos d'aquests aspectes.
Analitzant l'Informe socioeconòmic de l'Eix Riera de Caldes del darrer trimestre de 2014 he trobat una dada que considero molt preocupant: Dels set municipis que formen aquesta agrupació, Caldes és el que té el percentatge més baix d'empreses tecnològiques o d'alt valor afegit (concretament un 17,5%), dada que contrasta, per exemple, amb Polinyà amb un 31,8% o amb la mitjana de la província de Barcelona, un 26,5%.
Un índex tan baix d'empreses tecnològiques o d'alt valor afegit vol dir no crear llocs de treball de qualitat i ben pagats, vol dir no atraure talent, vol dir que el talent marxi, vol dir que no es crei un ecosistema capaç d'atraure altres empreses i inversors. I això és preocupant.
Les empreses tecnològiques i d'alt valor afegit són la màxima garantia de desenvolupament socioeconòmic sostenible. Amb tota la informació al nostre abast, aquesta situació crec que és necessari i imprescindible una anàlisi en profunditat. Per què Caldes té aquest índex comparativament tan baix? Es tracta d'un problema de comunicació per carretera? Un problema de comunicació ferroviari? Estan suficientment desenvolupades les xarxes de comunicació?
Sens dubte, el fet de que a determinades hores triguem com a mínim mitja hora més per arribar a Barcelona que un conductor de Palau, no ajuda. Que no s'hagi desenvolupat la fibra òptica als polígons, tampoc ajuda. Que la cobertura de telèfon sigui deficient...
Crec que el tema és prou important per a dedicar-hi una reflexió i obrir un debat. Resto a la vostra disposició per parlar-ne i buscar solucions.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Deixa el teu comentari: